W naszej serii Zapytaj Pana Millsa mamy MB's Best Business Leader Joe Mills, aby odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące biznesu barberskiego. Jeśli masz coś do przedstawienia "wujkowi agonii" Joe, wyślij nam wiadomość na Instagramie.
Pytanie: "Trudno mi się zdyscyplinować i uzyskać szacunek od pracowników. Jak mogę być 'dobrym' szefem?
Pan Mills mówi: "Bycie dobrym szefem to balansowanie i wymaga dokładnego rozważenia, a także zrozumienia siebie i struktury, jaką masz w firmie. Nasza branża bardzo różni się od wielu innych i musi być postrzegana w sposób indywidualny. Mamy tendencję do pracy wraz z naszym zespołem i nie jesteśmy od niego oderwani, w przeciwieństwie do wielu innych branż. Jesteśmy również zwierzętami społecznymi i możemy być bardziej zaangażowani emocjonalnie, a granice mogą się zacierać.
Pierwszą rzeczą jest przyjrzenie się temu, jak prowadzisz firmę; czy masz jasne granice? Czy masz jasną strukturę dla zespołu, aby działać w nim, a następnie czy trzymać się tego? Czy jesteś konsekwentny? Chcę przez to powiedzieć, że czasami te problemy wynikają z naszej winy jako liderów biznesu - czasami jest to główny problem. Łatwo można wpaść w pozycję bycia ich przyjacielem, a nie szefem. To sprawia, że dyscyplina staje się wyzwaniem, a jeśli masz jasne zasady i praktyki, o wiele łatwiej jest je egzekwować i pracować z zespołem, aby uzyskać wyniki, których chcesz i potrzebujesz.
wyniki, które chcesz i potrzebujesz.
Zastanów się, kogo zatrudniasz i dlaczego. Spójrz wstecz na poprzednich pracowników i co się sprawdziło, a co nie. Poszukaj wzorców; być może problemem jest typ osoby, którą zatrudniasz. Zastanów się nad procesem rekrutacji i dlaczego możesz skłaniać się ku określonym typom osobowości, co to wnosi do zespołu i co z tego wynika. Jeśli zatrudniasz na przykład silne osobowości, bądź przygotowany na to, że od czasu do czasu będziesz musiał się odepchnąć, a następnie zastanowić się, jak sobie z tym poradzić i co to da zespołowi zarówno z pozytywnej, jak i negatywnej perspektywy.
Inną rzeczą do zrobienia jest zastanowienie się, czego tak naprawdę oczekujesz od zespołu. Jakiej struktury oczekujesz, myśląc o błękitnym niebie? Jak chciałbyś, aby to wszystko działało? Następnie przeanalizuj, co robisz i jak to osiągnąć. Być może trzeba będzie podjąć kilka trudnych decyzji i przejrzeć, kogo masz w firmie i czy wykonują one jak chcesz.
Komunikacja jest kluczem do tego wszystkiego; jeśli nie znają twojej wizji i celów, nie możesz winić swojego zespołu za to, że czuje się zagubiony. Napisz, czego chcesz i jaką masz wizję, a następnie przedstaw to zespołowi i wyjaśnij, dlaczego jest to ważne dla Ciebie i dla firmy.
Wyjaśnij im rolę, jaką odgrywają pracując razem z Tobą i poproś ich, aby się w to wkupili. Gdy to się stanie, to jest o wiele łatwiejsze, aby następnie zbudować strukturę, jak ty i firma działa i co ich obowiązki są do Ciebie i równie ty do nich. Potrzebują silnego przywództwa i musisz być tą osobą, aby zachować spójność w tym, co robisz i jak prowadzisz firmę i zespół. To może zająć trochę czasu, jeśli są całkowicie przebudowy, co robisz, ale szybko zobaczysz, kto jest na pokładzie. Miałem w przeszłości wpadł we wszystkich pułapek zatrudniania niewłaściwego typu osoby, promowane niewłaściwych ludzi do ról z niewłaściwego powodu i próbuje być każdy kolega. To nie działa na dłuższą metę, a to może zniszczyć to, co robisz i co stworzyłeś.
Bycie szefem jest samotne miejsce czasami, dużo stresu biznesu siedzi z tobą i tylko ty. Zespół musi zobaczyć cię z ostrością i celem, aby dać im zaufanie do ciebie, jak również szacunek. Szacunek nie jest dany, ale zdobyty. Pokaż im, że masz plan, masz zamiar go wykonać i że wierzysz w nich i podróż, na której wszyscy jesteście. Jeśli jesteś uczciwy, konsekwentny i otwarty, zobaczysz ogromną zmianę w swoich relacjach w firmie i na swojej działalności. Słuchaj ich obaw i bądź przygotowany na pewien poziom konfliktu, ponieważ jest to część bycia liderem.
Jeśli pracujesz z zespołem i zaangażować je następnie uzyskać znacznie lepsze wyniki, ale proszę pamiętać, że to twoja głowa na bloku z firmą. Kompromis jest dobry i jest to przypadek dawania i brania, kiedy pracujemy w zespole, ponieważ stoimy obok nich, robiąc to, co robią każdego dnia. Ale to Ty ponosisz odpowiedzialność za biznes i jego sukces; nie zapominaj o tym, a przekonasz się, że wszystko szybko znajdzie się na swoim miejscu.
To było kilka lat pełnych wyzwań dla nas wszystkich w branży i musieliśmy się dostosować i ewoluować. Przegląd tego, co robimy w ciągu najbliższego miesiąca lub tak do czasu ponownego otwarcia będzie kluczem do Twojego sukcesu, poprawy tego, co robisz i gdzie chcesz iść. Pomyśl o krótko-, średnio- i długoterminowym planie, co chcesz zrobić, aby zespół był na pokładzie, a wtedy będziesz w znacznie lepszej formie, idąc naprzód."
Czytaj dalej
Zalecenie dla samodzielnego stażu barbering opublikowane
MB Upskills: Program wydarzeń
MB Soapbox: Dyskontowanie obniża wartość branży