Poczekalnia w salonie fryzjerskim jest albo miejscem, gdzie klient może chwilę wypocząć i się zrelaksować w oczekiwaniu na usługę, albo miejscem, gdzie będzie się niecierpliwił w oczekiwaniu na swoja kolej i narzekał na walające mu się koło głowy ubrania i buczącą przy uchu suszarkę do włosów.
W drugiej z tych sytuacji klient może nawet uciec uznając pięciominutowy czas oczekiwania na usługę za zbyt długi. Dlatego koniecznością jest zorganizowanie poczekalni w sposób, który będzie zapewniał komfort, oferował możliwość zajęcia się czymś w miedz czasie, na przykład ciekawą lekturą, jak również koił miękkim, przytulnym fotelem. Fotel lub sofa mają tutaj ogromne znaczenie, ponieważ jest to element niemal samodzielnie decydujący o komforcie klienta. Jeśli będzie to fotel miękki, w którym można się spokojnie wyciągnąć z gazetką w ręce, nasza misja okaże się sukcesem.
Krzesła w poczekalni zawsze lepiej jest zastąpić sofą, na której klientom będzie wygodniej i będą mieli większą swobodę ruchów. Jej ustawienie powinno zapewniać klientowi możliwość zainteresowania się czymś, chociażby ruchem przechodniów za oknem. Muszą mieć też pod ręką jakąś gazetę lub coś w tym stylu. Zazwyczaj fryzjerzy starają się ustawić sofę tak, by widać z niej było i ulicę, i obszar roboczy, dzięki czemu klient może podglądać fryzjerów w pracy i skupiać się na nich w oczekiwaniu na usługę.
Wtedy czas znacznie szybciej mija. Trzeba jednak pamiętać o zachowaniu taktu. Klient siedząc na kanapie nie powinien być wystawiony niczym manekin na witrynie dla osób przechodzących ulicą, ale nie powinien być też wbity pod recepcję, gdzie sam będzie się czuł niezręcznie i do tego będzie rozpraszał osoby tam pracujące.
Liczy się oczywiście także estetyka całej przestrzeni. Styl aranżacji, kolorystyka, to już jednak kwestie wysoko zindywidualizowane. Poczekalnia może wpisywać się w całość lokalu, a może być też wyraźnie estetycznie od niego oddzielona chociażby właśnie poprzez zupełnie inną kolorystykę. Zazwyczaj stawia się mimo wszystko na łagodne barwy pastelowe, których zadaniem jest uspokajanie klienta i zapewnianie mu możliwości wyciszenia się.