Rynek męskich kosmetyków pielęgnacyjnych przeżywa rozkwit - tak wynika z nowych badań przeprowadzonych przez Product of the Year, największego brytyjskiego badania innowacyjności produktów.
Kluczowe dane z raportu obejmują
- Ponad połowa mężczyzn w Wielkiej Brytanii (55%) twierdzi, że kupiła lub kupiłaby produkty do pielęgnacji skóry
- Produkty do pielęgnacji brody znalazły się na drugim miejscu, a prawie jedna trzecia (32%) przyznała, że stanowią one część ich rutyny pielęgnacyjnej.
- Nieco ponad jedna piąta ankietowanych (13%) kupiła lub planuje kupić produkty do makijażu przeznaczone dla mężczyzn.
W badaniu przeprowadzonym online w listopadzie 2020 r. zapytano konsumentów z Wielkiej Brytanii o produkty do pielęgnacji męskiej garderoby, które kupili w ciągu ostatnich sześciu miesięcy lub kupiliby w przyszłości. Produkty do pielęgnacji brody znalazły się na drugim miejscu, a prawie jedna trzecia (32%) przyznała, że produkty te stanowią część ich rutyny pielęgnacyjnej. W ciągu kilku krótkich lat zadbane, wyrzeźbione i wystylizowane brody powróciły, stając się stylowym atrybutem nowoczesnego mężczyzny. Szampony do brody, olejki i trymery były niegdyś uważane za tajną broń zadbanych mężczyzn z pokolenia millenialsów, ale dziś ich atrakcyjność jest ponadpokoleniowa.
Makijaż dla mężczyzn to kolejna dziedzina, która stale zyskuje na popularności. Nieco ponad jedna piąta ankietowanych (13%) kupiła lub planuje kupić produkty do makijażu przeznaczone dla mężczyzn. Pionierska linia War Paint "make-up for men" została stworzona w odpowiedzi na brak produktów, które odpowiadałyby unikalnym potrzebom pielęgnacyjnym ich docelowych konsumentów. Po udanej premierze w Londynie, War Paint otworzył na początku roku sklepy w całej Wielkiej Brytanii, w miarę wzrostu popytu. Marki luksusowe przyłączyły się do "rewolucji makijażu" - Chanel, Clinique i Givenchy wprowadziły swoje własne linie kosmetyków do makijażu dla mężczyzn. Czy w przyszłym roku rozważysz oferowanie usług makijażowych w swoim sklepie?
W te święta zestawy upominkowe dla mężczyzn to wielki biznes. Zestaw Men's Grooming Christmas Edition Box firmy Latest in Beauty sprawia, że codzienna pielęgnacja staje się prezentem. Firma Bulldog nadała "Oryginalnemu kremowi nawilżającemu" świąteczny wygląd, pakując go w kartonowe opakowanie świątecznego krakersa. Co roku Gillette wprowadza na rynek zestaw do golenia dla mężczyzn na Boże Narodzenie. Czy masz już swoje profesjonalne zestawy ustawione na półce sklepowej?
"Co roku produkty kosmetyczne, pielęgnacyjne i pielęgnacyjne zdobywają nagrody w konkursie Produkt Roku, a produkty dla mężczyzn stanowią coraz większą grupę zwycięzców" - mówi Helga Slater, dyrektor zarządzający Product of the Year. "Jesteśmy podekscytowani, aby zobaczyć, które produkty wywarły największy wpływ tym razem, ponieważ przewidujemy wyniki nagród w 2021 roku".
Obecnie w swoim 17 roku, zwycięskie produkty Product of the Year są wybierane przez ponad 10 000 brytyjskich konsumentów (przeprowadzane we współpracy z Kantar), co czyni je największym w kraju corocznym badaniem innowacji produktowych. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w styczniu 2021 roku.
Czytaj dalej
Czy prowadzisz teraz sprzedaż detaliczną? Oto jak możesz poprawić swoją grę
Obejrzyj wirtualną ceremonię wręczenia nagród Modern Barber 2020
Reakcje finalistów konkursu Modern Barber Awards