Jak radzić sobie z gadatliwym klientem

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Jak radzić sobie z gadatliwym klientem

Wszyscy mieliśmy do czynienia z gadatliwym klientem. Jedni radzą sobie z nimi doskonale, a inni są przytłoczeni, gdy godzinę później nie doszło do ani jednej sprzedaży. W tym artykule pomożemy Ci je zidentyfikować, choć nie jest to bardzo trudne, ale przede wszystkim pomożemy Ci się z nimi uporać.

Co to jest gadatliwy klient?

To klienci, którzy wydają się być zachwyceni produktem lub usługą, ale po sfinalizowaniu sprzedaży przedłużają rozmowę. Rozmawiają o wielu rzeczach, nawet o sprawach osobistych, a nie o produkcie, który jest im oferowany. Z tymi klientami można się jednak łatwo dogadać. Są to zazwyczaj mili i przyjaźni, ale bardzo wrażliwi klienci.

Mają tendencję do nadmiernego gadania bez skupiania się na zagadnieniu, opowiadają o wszystkich swoich problemach. Powinniśmy podziękować im za życzliwość i ciekawą rozmowę, ale uświadomić im, że czas jest ograniczony.

Jak radzić sobie z gadatliwym klientem?

  1. Musimy być uprzejmi i przyjaźni.

  2. Musimy ich wysłuchać, ale zawsze starać się sprowadzić rozmowę do świadczonych usług.

  3. Musimy być grzeczni i nie wchodzić w sprawy osobiste.

  4. Nie możemy pozwolić, aby odciągały nas od naszego celu: sprzedaży.

  5. Odpowiedz krótko na ich pytania.

  6. Zawsze należy mieć do nich dobre nastawienie.



Jak rozpoznać gadatliwego klienta?

  • Ekstrawersja. To miły, serdeczny, uprzejmy typ klienta, choć nie zawsze taki jest, bo ma też profil klienta dominującego, z władzą, który lubi, gdy wszyscy słuchają jego przemówień, i który wpada w złość, gdy mu się przerywa.

  • Dyspersja. Brak skupienia w ich komunikacji. Otwierają wiele spraw, a nie zamykają żadnej. Oczywiście, cel wywiadu jest absolutnie rozproszony.

  • Powtarzają się. Zawsze opowiadają ci tę samą historię, którą niedawno opowiedzieli, ale nawet w ramach rozmowy często powtarzają to samo kilka razy różnymi słowami.

  • Brak empatii wobec sytuacji innych ludzi. Nie odbierają troski o innych oczekujących klientów ani ich sytuacji jako partnera do rozmowy.

  • Często mówią głośno. Lubią być zauważani. Zwykle mają wysoki ton głosu, choć mogą też mieć bardzo empatyczne gesty ciała.

Jak postępować z gadatliwym klientem, aby zdobyć jego zaufanie?

  1. Przekazanie zaufania poprzez kontakt z klientem. Aby to zrobić, musimy przekazać klientowi poczucie pewności siebie, znać i wiedzieć, o czym mówimy i co robimy, a także posiadać określone umiejętności komunikacyjne.

  2. Bądź uczciwy wobec klienta i wobec siebie, zawsze bądź prawdomówny i przedstawiaj wszystkie możliwe scenariusze. Spełnić obietnice i cele zaproponowane w projektach.

  3. Zainteresuj się klientem, osobą lub osobami oraz ogólnie swoją firmą, aby przekazać znaczenie, które reprezentuje.

  4. Dostępność: Bycie zawsze świadomym potrzeb klienta, by móc mu pomóc, gdy tego potrzebuje.

  5. Uzyskanie wyników, a tym samym przekroczenie oczekiwań klienta.

  6. W miarę możliwości unikaj błędów. Niezależnie od tego, jak małe mogą być, błędów, aż do najmniejszego szczegółu, należy unikać za wszelką cenę.

  7. Utrzymanie dobrych relacji i komunikacji z klientem. Gadatliwi klienci charakteryzują się potrzebą prowadzenia rozmów z ludźmi, więc jeśli masz do czynienia z klientem o tej osobliwej charakterystyce, to nie jest niczym złym odpowiedzieć na niektóre rzeczy, które mówią o swoim życiu lub na jakiś inny temat, o ile zachowasz cel sprzedaży. Postępując w ten sposób, zachowasz wobec nich empatyczną postawę i zdobędziesz część ich zaufania.


    Artykuły powiązane
  • Jak stworzyć protokół obsługi klienta, który sprawi, że klienci zakochają się w Tobie i będą wracać?
  • Przykłady skarg i zażaleń klientów
  • Stwórz pytania do badania satysfakcji, które faktycznie pomogą Ci podjąć decyzje.

O serwisie

Portal poświęcony aranżacji wnętrz salonów fryzjerskich.

Korzystając z naszych porad, dobór mebli i akcesoriów fryzjerskich nie będzie stanowił problemu.

Stwórz swój idealny salon razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@partnerzy.info.pl

Galeria