Najlepsze promocje dla Twojego salonu kosmetycznego

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Uroda
  3. Najlepsze promocje dla Twojego salonu kosmetycznego ...

Czy jesteś jednym z tych, którzy uwielbiają promocje w swoich ulubionych sklepach? My również! Niewątpliwie promocje stanowią dużą zachętę dla konsumentów. Należy jednak pamiętać, że jest to szereg technik zintegrowanych z planem marketingowym, których zadaniem jest osiągnięcie szeregu konkretnych celów, przekładających się na terminowy wzrost sprzedaży.

W tym artykule dowiesz się więcej o tym, jak przeprowadzić udaną promocję w salonie.

Jak przeprowadzić udaną promocję w salonie?

Przeprowadzenie promocji pozwoli wygenerować większe przychody, przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż, dlatego poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć idealną promocję dla Twojej firmy.

Określ swój cel

W tym kroku należy określić, co chce się osiągnąć. Niektóre cele mogą być następujące:

  • Zwiększenie zakupu produktu

  • Zwiększanie wartości zakupów

  • Zwiększenie częstotliwości zakupów

Wybierz typ odbiorców, do których chcesz dotrzeć

Należy określić typ klientów, do których ma być skierowana promocja. Oto kilka opcji, które warto rozważyć:

  • Własnypersonel

  • Klienci konkurentów

  • Nowi klienci

  • Dotychczasowiklienci

Wybierz instrumenty

Zależy to od budżetu, jakim dysponujesz, ponieważ to on w dużej mierze decyduje o rodzaju promocji, jaką przeprowadzisz. Oto kilka przykładów:

  • Konkursy (wycieczki, prezenty, pieniądze)

  • Sprzedaż specjalna (np. sprzedaż bez płacenia podatku VAT, po cenie fabrycznej itp.)

  • Upominki i nagrody (za zakup określonej ilości produktów).

Określ mechanizmy promocji

Po określeniu rodzaju promocji, jaką zamierzasz przeprowadzić, zdefiniuj prostą mechanikę. Niektóre z czynników, które należy określić, są następujące:

  • Kto będzie mógł wziąć udział w projekcie

  • Rodzaje świadczeń lub cena

  • Daty rozpoczęcia i zakończenia

  • Co zostanie zaoferowane klientowi

Gdy te cztery kroki są już jasne i zorganizowane, można przystąpić do promocji, o której opowiemy dalej.

Rodzaje promocji

Promocje cenowe

W handlu najczęściej stosowanym rodzajem promocji jest promocja cenowa, która polega na wykorzystaniu ceny jako bodźca dla konsumenta. Na przykład istnieje około pięciu rodzajów promocji cenowych:

  • Ceny wprowadzające

  • Ceny obniżone

  • Oferty rabatowe

  • Multipakiet 2 x 1

  • System punktowy i zbiórki

Promocje upominkowe

Charakteryzują się one dawaniem prezentu konsumentowi. Strategia ta obejmuje siedem innych rodzajów promocji:

  • Upominek w postaci bezpłatnych produktów

  • Upominek z różnych, ale powiązanych produktów

  • Prezent samopłatny

  • Partnerstwo

  • Prezent o wartości dodanej

  • Odroczonydar nagród

  • Gry i konkursy

Kupony

Są to małe bilety, które mają wartość symboliczną i mogą oznaczać coś w zamian (m.in. zniżkę, darmowe produkty). Celem promocji w salonie kosmetycznym z wykorzystaniem kuponów może być promocja zakupu, zachęcenie klienta do zostania stałym konsumentem Twojej firmy, zachęcenie do testowania produktów i wiele innych opcji. Kupony mają tę zaletę, że są uniwersalne i można je adaptować.

Promocje dla salon kosmetyczny przyciągnięcie nowych klientów

Nie jest tajemnicą, że głównym celem każdego salonu kosmetycznego jest pozyskiwanie nowych i utrzymywanie obecnych klientów. Dlatego podamy Ci kilka przykładów promocji, abyś mógł przyciągnąć więcej klientów do swojego salonu i wykorzystać je jako niezawodne strategie.

Kombinacje dla różnych osób (przyjaciół, partnerów, rodziny):

Twórz promocje, w których uczestniczy kilka osób- to doskonała okazja, aby zwiększyć liczbę nowych klientów. Przykładami mogą być:

  • Promocja na manicure dla 2 osób

  • Dzień w spa dla 3 przyjaciół

  • Depilacja brwi 2 w cenie 1

Nagradzaj najbardziej lojalnych klientów

Wykorzystajspecjalne daty, aby wyrazić uznanie dla klientów, którzy polegają na Twoich usługach i są konsekwentni.

  • Gdy Twoi klienci kupią jeden produkt, daj im inny. Jest to bardzo skuteczny sposób generowania zaangażowania.

  • W dniu urodzin klienta możesz podarować mu usługę, aby poczuł się wyjątkowo i aby nadal wracał do Twojej firmy i usług.

  • Wykorzystaj rocznicę powstania firmy do przedstawienia ofert i zafunduj dzień spa swoim najbardziej lojalnym klientom. W regulaminie należy zaznaczyć, że jest to darmowy prezent dla stałych klientów.

Zniżki za zaproszenie znajomego

Zaproszenie przez klienta znajomego spowoduje pozyskanie nowych klientów, a tym samym większą sprzedaż. Oto kilka przykładów, jak można zastosować tę promocję w swoim salonie:

  • Zaproś 2 znajomych, a otrzymasz 30% zniżki na system do paznokci akrylowych.

  • W dniu miłości i przyjaźni zaproś swojego partnera lub przyjaciółkę, a otrzymasz 15% zniżki na zabiegi kosmetyczne na twarz.

  • W Międzynarodowym Dniu Kobiet zaproś przyjaciółkę, a otrzymasz 20% zniżki na lifting rzęs.

Aby wdrożyć taką strategię, należy informować klientów o promocjach lub robić to za pośrednictwem platform cyfrowych, a także mieć kalendarz wydarzeń specjalnych, aby wiedzieć, kiedy należy mieć promocję w rękawie.

Oferty specjalne dla nowych klientów

Celem promocji jest pozyskanie nowych klientów i zapewnienie, że zaufają oni firmie i pozostaną z nią. Promocje muszą być naprawdę przyciągające uwagę, aby przyciągnąć nowych klientów i skłonić ich do rozpowszechniania informacji o nich. Oto kilka przykładów:

  • Jeśli jesteś nowym użytkownikiem naszego salonu, otrzymasz od nas 10% zniżki na zakupioną usługę.

  • 50% zniżki na produkty do pielęgnacji włosów dla pierwszych 30 klientów, którzy je zakupią.

  • Jeśli przyjdziesz do nas po raz pierwszy, otrzymasz 20% zniżki na drugą usługę.

Po pozyskaniu nowego klienta zapisz jego dane, aby móc pozostać w kontakcie i wykorzystać je do promocji produktów lub usług, które mogą być dla niego interesujące.

Strategie rozpowszechniania informacji o promocjach w salonach

Jeśli jesteś właścicielem salonu kosmetycznego i nadal nie masz pomysłu, jakie strategie marketingowe wdrożyć w swojej firmie, aby Twoje promocje były realizowane i odniosły sukces, poniżej znajdziesz szereg zaleceń, z których możesz skorzystać.

Korzystaj z portali społecznościowych: będą Twoim najlepszym sprzymierzeńcem.

Sieci społecznościowe to strategiczny kanał interakcji z klientami, dzięki któremu mogą oni wiedzieć o wszystkich promocjach organizowanych w salonie. Jest to również kanał, który pozwoli Ci dzielić się uwagami i pozytywnymi komentarzami od każdego z Twoich klientów.

Posiadanie własnej strony internetowej: jeśli nie ma Cię w Google, to znaczy, że nie istniejesz.

Strona internetowa lub mini strona dla Twojego salonu to doskonały sposób i okazja do promowania każdego z Twoich produktów lub usług oraz przeprowadzania promocji, a także tworzenia społeczności, pozyskiwania nowych klientów i zwiększania sprzedaży.

Przeprowadzanie konkursów

Innym rodzajem strategii, którą możesz zastosować, jest organizowanie konkursów zachęcających do interakcji z klientami. Jest to okazja do nawiązania współpracy z innymi markami i produktami, których używasz w swoim salonie. Odważ się i zrób prezent, ponieważ pomoże to wypozycjonować Twoją markę w sieciach społecznościowych, a także zwiększy liczbę Twoich zwolenników i przysporzy jej nowych zwolenników.

Promocje w Twojej firmie będą wspaniałym sprzymierzeńcem, który, jeśli będziesz wiedział, jak z nich korzystać, pomoże Ci osiągnąć kluczowe cele sprzedażowe, które zamierzasz zrealizować w danym miesiącu.

Powiązane artykuły:

1. Przykłady zastosowania e-mail marketingu w Twojej firmie

2. Przykłady broszur i sposoby ich projektowania

3. co mogę zrobić w mojej firmie, aby przyciągnąć klientów?

O serwisie

Portal poświęcony aranżacji wnętrz salonów fryzjerskich.

Korzystając z naszych porad, dobór mebli i akcesoriów fryzjerskich nie będzie stanowił problemu.

Stwórz swój idealny salon razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@partnerzy.info.pl

Galeria