- Strona główna
- Blog AgendaPro Uroda
- Najlepsze promocje dla Twojego salonu kosmetycznego ...
Czy jesteś jednym z tych, którzy uwielbiają promocje w swoich ulubionych sklepach? My również! Niewątpliwie promocje stanowią dużą zachętę dla konsumentów. Należy jednak pamiętać, że jest to szereg technik zintegrowanych z planem marketingowym, których zadaniem jest osiągnięcie szeregu konkretnych celów, przekładających się na terminowy wzrost sprzedaży.
W tym artykule dowiesz się więcej o tym, jak przeprowadzić udaną promocję w salonie.
Jak przeprowadzić udaną promocję w salonie?
Przeprowadzenie promocji pozwoli wygenerować większe przychody, przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż, dlatego poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć idealną promocję dla Twojej firmy.
Określ swój cel
W tym kroku należy określić, co chce się osiągnąć. Niektóre cele mogą być następujące:
-
Zwiększenie zakupu produktu
-
Zwiększanie wartości zakupów
-
Zwiększenie częstotliwości zakupów
Wybierz typ odbiorców, do których chcesz dotrzeć
Należy określić typ klientów, do których ma być skierowana promocja. Oto kilka opcji, które warto rozważyć:
-
Własnypersonel
-
Klienci konkurentów
-
Nowi klienci
-
Dotychczasowiklienci
Wybierz instrumenty
Zależy to od budżetu, jakim dysponujesz, ponieważ to on w dużej mierze decyduje o rodzaju promocji, jaką przeprowadzisz. Oto kilka przykładów:
-
Konkursy (wycieczki, prezenty, pieniądze)
-
Sprzedaż specjalna (np. sprzedaż bez płacenia podatku VAT, po cenie fabrycznej itp.)
-
Upominki i nagrody (za zakup określonej ilości produktów).
Określ mechanizmy promocji
Po określeniu rodzaju promocji, jaką zamierzasz przeprowadzić, zdefiniuj prostą mechanikę. Niektóre z czynników, które należy określić, są następujące:
-
Kto będzie mógł wziąć udział w projekcie
-
Rodzaje świadczeń lub cena
-
Daty rozpoczęcia i zakończenia
-
Co zostanie zaoferowane klientowi
Gdy te cztery kroki są już jasne i zorganizowane, można przystąpić do promocji, o której opowiemy dalej.
Rodzaje promocji
Promocje cenowe
W handlu najczęściej stosowanym rodzajem promocji jest promocja cenowa, która polega na wykorzystaniu ceny jako bodźca dla konsumenta. Na przykład istnieje około pięciu rodzajów promocji cenowych:
-
Ceny wprowadzające
-
Ceny obniżone
-
Oferty rabatowe
-
Multipakiet 2 x 1
-
System punktowy i zbiórki
Promocje upominkowe
Charakteryzują się one dawaniem prezentu konsumentowi. Strategia ta obejmuje siedem innych rodzajów promocji:
-
Upominek w postaci bezpłatnych produktów
-
Upominek z różnych, ale powiązanych produktów
-
Prezent samopłatny
-
Partnerstwo
-
Prezent o wartości dodanej
-
Odroczonydar nagród
-
Gry i konkursy
Kupony
Są to małe bilety, które mają wartość symboliczną i mogą oznaczać coś w zamian (m.in. zniżkę, darmowe produkty). Celem promocji w salonie kosmetycznym z wykorzystaniem kuponów może być promocja zakupu, zachęcenie klienta do zostania stałym konsumentem Twojej firmy, zachęcenie do testowania produktów i wiele innych opcji. Kupony mają tę zaletę, że są uniwersalne i można je adaptować.
Promocje dla salon kosmetyczny przyciągnięcie nowych klientów
Nie jest tajemnicą, że głównym celem każdego salonu kosmetycznego jest pozyskiwanie nowych i utrzymywanie obecnych klientów. Dlatego podamy Ci kilka przykładów promocji, abyś mógł przyciągnąć więcej klientów do swojego salonu i wykorzystać je jako niezawodne strategie.
Kombinacje dla różnych osób (przyjaciół, partnerów, rodziny):
Twórz promocje, w których uczestniczy kilka osób- to doskonała okazja, aby zwiększyć liczbę nowych klientów. Przykładami mogą być:
-
Promocja na manicure dla 2 osób
-
Dzień w spa dla 3 przyjaciół
-
Depilacja brwi 2 w cenie 1
Nagradzaj najbardziej lojalnych klientów
Wykorzystajspecjalne daty, aby wyrazić uznanie dla klientów, którzy polegają na Twoich usługach i są konsekwentni.
-
Gdy Twoi klienci kupią jeden produkt, daj im inny. Jest to bardzo skuteczny sposób generowania zaangażowania.
-
W dniu urodzin klienta możesz podarować mu usługę, aby poczuł się wyjątkowo i aby nadal wracał do Twojej firmy i usług.
-
Wykorzystaj rocznicę powstania firmy do przedstawienia ofert i zafunduj dzień spa swoim najbardziej lojalnym klientom. W regulaminie należy zaznaczyć, że jest to darmowy prezent dla stałych klientów.
Zniżki za zaproszenie znajomego
Zaproszenie przez klienta znajomego spowoduje pozyskanie nowych klientów, a tym samym większą sprzedaż. Oto kilka przykładów, jak można zastosować tę promocję w swoim salonie:
-
Zaproś 2 znajomych, a otrzymasz 30% zniżki na system do paznokci akrylowych.
-
W dniu miłości i przyjaźni zaproś swojego partnera lub przyjaciółkę, a otrzymasz 15% zniżki na zabiegi kosmetyczne na twarz.
-
W Międzynarodowym Dniu Kobiet zaproś przyjaciółkę, a otrzymasz 20% zniżki na lifting rzęs.
Aby wdrożyć taką strategię, należy informować klientów o promocjach lub robić to za pośrednictwem platform cyfrowych, a także mieć kalendarz wydarzeń specjalnych, aby wiedzieć, kiedy należy mieć promocję w rękawie.
Oferty specjalne dla nowych klientów
Celem promocji jest pozyskanie nowych klientów i zapewnienie, że zaufają oni firmie i pozostaną z nią. Promocje muszą być naprawdę przyciągające uwagę, aby przyciągnąć nowych klientów i skłonić ich do rozpowszechniania informacji o nich. Oto kilka przykładów:
-
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem naszego salonu, otrzymasz od nas 10% zniżki na zakupioną usługę.
-
50% zniżki na produkty do pielęgnacji włosów dla pierwszych 30 klientów, którzy je zakupią.
-
Jeśli przyjdziesz do nas po raz pierwszy, otrzymasz 20% zniżki na drugą usługę.
Po pozyskaniu nowego klienta zapisz jego dane, aby móc pozostać w kontakcie i wykorzystać je do promocji produktów lub usług, które mogą być dla niego interesujące.
Strategie rozpowszechniania informacji o promocjach w salonach
Jeśli jesteś właścicielem salonu kosmetycznego i nadal nie masz pomysłu, jakie strategie marketingowe wdrożyć w swojej firmie, aby Twoje promocje były realizowane i odniosły sukces, poniżej znajdziesz szereg zaleceń, z których możesz skorzystać.
Korzystaj z portali społecznościowych: będą Twoim najlepszym sprzymierzeńcem.
Sieci społecznościowe to strategiczny kanał interakcji z klientami, dzięki któremu mogą oni wiedzieć o wszystkich promocjach organizowanych w salonie. Jest to również kanał, który pozwoli Ci dzielić się uwagami i pozytywnymi komentarzami od każdego z Twoich klientów.
Posiadanie własnej strony internetowej: jeśli nie ma Cię w Google, to znaczy, że nie istniejesz.
Strona internetowa lub mini strona dla Twojego salonu to doskonały sposób i okazja do promowania każdego z Twoich produktów lub usług oraz przeprowadzania promocji, a także tworzenia społeczności, pozyskiwania nowych klientów i zwiększania sprzedaży.
Przeprowadzanie konkursów
Innym rodzajem strategii, którą możesz zastosować, jest organizowanie konkursów zachęcających do interakcji z klientami. Jest to okazja do nawiązania współpracy z innymi markami i produktami, których używasz w swoim salonie. Odważ się i zrób prezent, ponieważ pomoże to wypozycjonować Twoją markę w sieciach społecznościowych, a także zwiększy liczbę Twoich zwolenników i przysporzy jej nowych zwolenników.
Promocje w Twojej firmie będą wspaniałym sprzymierzeńcem, który, jeśli będziesz wiedział, jak z nich korzystać, pomoże Ci osiągnąć kluczowe cele sprzedażowe, które zamierzasz zrealizować w danym miesiącu.
Powiązane artykuły:
1. Przykłady zastosowania e-mail marketingu w Twojej firmie
2. Przykłady broszur i sposoby ich projektowania
3. co mogę zrobić w mojej firmie, aby przyciągnąć klientów?