- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Porady, jak zarejestrować znak towarowy swojego salonu lub ...
W świecie handlu wizerunek jest nieodłącznym elementem sukcesu. Marki są wyryte w umysłach ludzi i odróżniają dostarczany produkt lub usługę od reszty konkurencji. Ważne jest, aby ludzie zapamiętali Twoją markę zarezerwuj zabieg w swoim salonie piękności zapamiętują Twoją markę i wywołują u nich poczucie zaufania. Czasami jednak jego rejestracja wiąże się z kwestiami prawnymi, których nie znamy dogłębnie i dlatego w tym artykule MisAbogados.com.co podamy Ci kilka wskazówek prawnych, które pozwolą Ci zarejestrować znak towarowy Twojego salonu lub centrum urody.
Na co należy zwrócić uwagę przy rejestracji znaku towarowego?
TIP #1:
Rejestracja znaku towarowego jest procesem administracyjnym przed superintendencją przemysłu i handlu, który ma pewne wymagania, więc po pierwsze ważne jest, aby wiedzieć, jakie są kroki.
KROKI:
- Złożenie wniosku o rejestrację znaku towarowego.
- Dokonuje się sprawdzenia dokumentacji i wniosku pod względem formalnym oraz zarządza się jego publikację w celach reklamowych.
- Sprzeciwy (jeśli są) są składane.
- Przeprowadzane jest badanie merytoryczne, gdzie wszystkie aspekty wniosku są dogłębnie rozpatrywane.
- Wydawana jest decyzja, w której określa się m.in. czas trwania udzielenia znaku towarowego.
- Przedstawiono sposoby zaskarżenia w przypadku, gdy decyzja odmawia rejestracji.
TIP #2:
Po poznaniu kroków, należy skupić się na swoim centrum urody lub salonie. Ważne jest, aby wiedzieć, co zamierzasz chronić za pomocą znaku towarowego. Wynika to z faktu, że istnieje międzynarodowa klasyfikacja nicejska dla rejestracji znaków towarowych, która grupuje 45 towarów i usług, co oznacza, że rejestrując swój znak towarowy ograniczający towary i usługi, które będziesz świadczył, ustanowisz wyłączność tylko w tym towarze lub usłudze.
Aby ustalić klasyfikację towaru lub usługi, którą będziesz świadczył, możesz wejść na poniższą stronę internetową:
http://web2.wipo.int/classifications/nice/nicepub/en/fr/edition-20160101/taxonomy/
TIP #3:
Po uzyskaniu klasyfikacji dla swojego salonu lub centrum urody warto skonsultować się z Superintendencją Przemysłu i Handlu w sprawie istnienia innych znaków towarowych, aby sprawdzić dostępność znaku towarowego i nie mieć nieprzyjemności na etapie sprzeciwu lub badania merytorycznego procesu rejestracji.
TIP #4:
Proces rejestracji znaku towarowego ma koszt ustalony przez Superintendence of Industry and Commerce, ale istnieją podstawy, które można sprawdzić, aby uzyskać dodatkowe zniżki, takie jak robienie procesu online, bycie MŚP lub uczestniczenie w sesjach szkoleniowych prowadzonych przez superintendence.
TIP #5:
Nie wahaj się skonsultować z profesjonalistą. Rejestracja znaku towarowego nie jest drobnym szczegółem w świecie handlu towarami i usługami, więc szukaj pomocy u profesjonalisty, jeśli tego potrzebujesz, jeśli masz problemy w procesie i tak dalej.
Powiązane artykuły:
1. Zapobiegaj odwoływaniu wizyt w salonie przez klientów w ostatniej chwili