- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- Jak podnieść ceny swoich ...
Podnoszenie cen produktów jest nieuniknioną częścią każdego biznesu, który chce się stale rozwijać. Jednak jeśli chodzi o salon kosmetyczny czy centrum urody, to obraz jest nieco inny. Jak podnieść ceny w salonie bez wkurzania klientów? Oto jak.
Ulepszenia zawsze mają swoją cenę
Salon czy gabinet kosmetyczny musi być w ciągłym rozwoju. W tym sensie, od szkolenia swoich pracowników do nabycia najbardziej innowacyjnych produktów może sprawić, że ceny pójdą w górę, coś, co klienci nie zawsze rozumieją bardzo dobrze, a jeśli nie jesteś ostrożny w sposobie, w jaki przedstawiasz im tę sytuację, mogą wystąpić pewne negatywne konsekwencje, takie jak rezygnacja z niektórych z nich. Jak więc tego uniknąć? To nie jest aż tak skomplikowane.
Wyobraź sobie, że jesteś na zakupach, masz tylko tyle pieniędzy i dowiadujesz się, że ceny poszły w górę.Jak niewygodne! Dlatego właśnie poinformowanie klientów z dużym wyprzedzeniem jest pierwszym krokiem w obliczu podwyżek cen w Twoim salonie. Dzięki temu nie będą zaskoczeni i będą wiedzieli, jak wprowadzić niezbędne poprawki do swojej kieszeni.
Przewiduj ich pytania, bądź przejrzysty
Ale dlaczego ceny poszły w górę? Nie czekaj na pytania i wyjaśnij swoim klientom przyczyny podwyżki za pośrednictwem bloga, mediów społecznościowych i w samym salonie. Jeśli pójdziesz dalej i przekonasz ich, że działanie przyniesie korzyści również im - takie jak nowe usługi, lepsze wyposażenie lub większy komfort - zapobiegniesz wyciągnięciu błędnych wniosków i zdenerwowaniu.
Mimo to mogą pojawić się wątpliwości i skargi, a ty powinieneś być na tyle uprzejmy i wyrozumiały, by sobie z nimi poradzić. Jeśli jesteś niecierpliwy i nieuprzejmy, Twoi klienci prawdopodobnie zareagują w ten sam sposób. Daj im więc znać, że rozumiesz ich dyskomfort i przypomnij, że niewielki wzrost ceny jest niczym w porównaniu z korzyściami, jakie im przyniesie. Może to stanowić różnicę między utraconym klientem a lojalnym.
Wreszcie, jeśli wykonałeś dobrą pracę w zakresie budowania lojalności, a jakość Twoich usług jest bezdyskusyjna, to nawet jeśli będziesz zmuszony do podniesienia cen w salonie, Twoi klienci zawsze będą po Twojej stronie. Ale, aby pokryć wszystkie scenariusze, postępuj zgodnie z radami, które właśnie przejrzeliśmy.
Na razie polecamy oprogramowanie Salon Urody, abyś mógł przejąć pełną kontrolę i zmierzyć, jak zmiany cen wpływają na Twój salon i Twoich klientów.