- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Jak uzyskać koszt produktu ...
Wiedza o tym, jak obliczyć koszt produktu lub usługi jest kluczem do zwiększenia zysków Twojej firmy, a tym samym do osiągnięcia celów i założeń, które sobie wyznaczyłeś. Nie jest to jednak prosty proces, ponieważ aby to zrobić, musisz wziąć pod uwagę szereg czynników, które pomogą Ci znaleźć prawdziwy koszt, jaki powinni ponieść Twoi klienci.
Poniżej wyjaśniamy wszystko, co powinniście o niej wiedzieć - śmiało!
1. jaki jest koszt produktu?
Koszt produktu to suma różnych elementów, które się na niego składają, od momentu, w którym go nabywamy, aż do momentu, w którym serwujemy go naszym klientom. Aby go obliczyć, można zastosować różne metody, ale ich wspólną cechą jest rozbicie wydatków związanych z produktem, jeden po drugim, z uwzględnieniem surowców, poświęconych godzin, marży zysku na produkt itp.
2) Jakie rodzaje kosztów należy rozbić?
Aby dojść do rzeczywistych kosztów produktu, wszystkie wydatki należy podzielić na dwa rodzaje:
- Bezpośrednie: to takie, które domyślnie są już związane z samym produktem. Surowce, robocizna, spędzone godziny i tym podobne.
- Pośrednie: to wszystkie te, które mają związek z produktem, ale które w jakiś sposób trudniej skojarzyć lub nawet rozbić. Będą to na przykład koszty zużycia, takie jak woda, prąd, gaz, telefon, czynsz za lokal, koszty marketingu i reklamy, koszty maszyn... Innymi słowy wszystko, co firma zużywa, aby móc utrzymać się na rynku, ale co nie jest ściśle związane z produktem, który ma być sprzedany.
3) Jak uzyskać koszt produktu?
Aby dowiedzieć się, jak obliczyć koszt produktu, można zastosować dwie różne metody:
Uwzględnienie kosztów pośrednich
Metoda ta jest prawdopodobnie najmniej dokładna, ponieważ koszty pośrednie są najtrudniejsze do oszacowania. Mimo to wiele firm skłania się ku temu, by robić to w ten sposób. W tym przypadku należy wziąć pod uwagę zarówno koszty bezpośrednie, jak i pośrednie.
Po rozbiciu, od całkowitej kwoty sprzedaży każdego produktu odejmuje się koszty bezpośrednie i pośrednie, a wynikiem jest zysk firmy.
Uwzględnienie wydatków bezpośrednich
Przy zastosowaniu tej metody uwzględnia się tylko wydatki bezpośrednie. Koszty pośrednie ustala się według "standardowej" stawki, która jest jak najbardziej sprawiedliwa między wszystkimi kosztami a produktami, które mają być rozdzielone, i odejmuje się je od kwoty sprzedaży, aby dowiedzieć się, jaki był zysk.
4) Dlaczego znajomość kosztów produktu jest ważna?
Istnieje wiele ważnych i zasadniczych powodów, dla których należy znać koszt produktu, ale najważniejsze są niewątpliwie następujące:
- Utrzymać się i rozwijać w branży. Jeśli ceny są zbyt niskie, nie osiągniesz wystarczającego zysku, aby utrzymać swój biznes. Z drugiej strony, jeśli ceny są zbyt wysokie, klienci nie przyjdą kupić produktu, a zatem nie będziesz w stanie utrzymać swojego biznesu.
- Dobry stosunek jakości do ceny produktu poprawia wizerunek marki, dzięki czemu łatwiej będzie zbudować lojalność klientów i znacznie łatwiej ich przyciągnąć.
- Kolejnym świetnym powodem, dla którego należy wiedzieć, jak obliczyć koszt produktu, jest możliwość ustalenia marży zysku, która pozwala na tworzenie nowych promocji, kampanii i strategii pozyskiwania klientów.
Jak wyjaśniliśmy w całym poście, wiedza o tym, jak obliczyć koszt produktu , jest niezbędna, aby móc prowadzić prawidłowe zarządzanie firmą. W AgendaPro oferujemy Ci nasze usługi, abyś mógł zwiększyć rozwój swojej firmy poprzez sprzedaż. Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!
Artykuły powiązane
1) Stwórz protokół obsługi klienta dla swojego salonu kosmetycznego.
2) Frazy do wykorzystania w reklamie Twojego centrum urody.